Just a not

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah,

Allah berikan aku kekuatan untuk masih menghirup nafas kehidupan dengan sepenuh kekuatan.

Baru aku kini mengerti kepayahan mencari rezeki halal, moga ianya halal dan baik-baik jua.ameen ya Rabb.

Baru kini aku mengerti kepayahan mengenal erti hakiki kehidupan,

Dalam usaha menjadi hambaNya yang ikhlas dan tawadhu' dalam dunia yang penuh tipu muslihat dan mudah melenakan jiwa,

Aku kini mengerti aku hanyalah hamba....

Ini bukan medan permainan lagi,

Aku tidak boleh dipermainkan,

Oleh dunia yang melalaikan.

ya Allah berikan aku keberkatan masa untuk membuat kebaikan,
Untuk sentiasa menyebut dan mengingatiMu walau apa jua keadaan,

Moga setiap langkah yang aku pasakkan untuk berdakwah di jalan Mu,
bukan semata untuk menggapai dunia yang fatamorgana ini.

Aku rindukan bi'ah solehah itu,
Aku rindukan sahabat yang bisa menggetarkan jiwa ku dengan kata-kata cinta dari Nya,

Ya Qawwiy,
Yang Maha Kuat,
Bantulah hambaMu ini

-aku semakin rindu dengan jihad menuntut ilmuku, permusafiranku mencari hakikat kehidupan.... perlu perhalusi lagi niat dan amalan ku ini. Allahu Allah

mari puasa sunat yuk!

Comments

Popular posts from this blog

Pena telah diangkat dan dakwat telah kering

Being alone

Being sick, stressful and thankful at the same time