Indahnya di sana

Aku tahu di sana menanti,
Kebahagiaan abadi,
Bukan di sini,
Kerana ini tempat kita semua diuji,
Cobaan demi cobaan sebagai bukti untuk melayakkan diri,
Menjejakkan kaki ke syurga yang dijanji Nya.

Setiap hari aku melihat wajah-wajah suci,
Yang terpancar jelas cahaya keimanan,
Setiap anggota selayaknya tunduk sujud menyembah,
kepada pemilik jiwa,
Setiap tindakan dipandu selari kehendakNya,
Dan hatiku berdetik setiap kali melihat jiwa-jiwa bersih ini,
Aku jua ingin menjadi sebahagian dari saff mereka,
Namun mampukah aku?
HambaMu yang penuh noda,
Hati yang penuh dengan titik-titik hitam,
Akal ku sering alpa dengan dunia....

Allahu Allah,
Mampukah aku pergi bertemu denganMu?
Aku begitu mencemburui mereka,
Selayaknya mereka dijagaMu,
Penuh kasih dan belai,
Dan aku jua ingin seperti mereka,
Meninggalkan dunia hanya bertemankan,
Tuhan yang Maha Pengasih lagi Penyayang.

Hanya padaMu aku serahkan seluruh hidupku,
Aku gusar apa bakal berlaku pada diriku,
Namun aku yakin ya Allah,
Engkau takkan pernah menzalimi hamba-hambaMu,
Maka aku serahkan segalanya padaMu,
Biar aku sendiri,
Selagi Engkau ada di sisi,
Aku bisa berdepan semua ujian ini,
insyaAllah ....

Bisakah aku merasai syurga dunia? merasai nikmat iman dalam keluarga yang berada dalam rahmat dan redhaMu? ....... ya Allah jika tidak di sini moga di sana.ameen ya Rabb

Comments

Popular posts from this blog

Pena telah diangkat dan dakwat telah kering

Being alone

Being sick, stressful and thankful at the same time