Telah Kembali

k.cha,mak dan Ain di depan pintu besar Masjid di Paris

Alhamdulillah setiap detik kehidupan, tiada pernah Allah swt meninggalkan hamba-hambaNya hinggalah ke akhir kehidupan. Dan sungguh tidak sekali-kali Dia akan menzalimi hamba-hambaNya.

Dan aku semakin mengenali Sang Pencipta yang pastinya akan sentiasa menguji makhluknya sebagai bukti ketulusan hati. Iman itu bukan hanya madah manis
yang diucap oleh mulut yang bisa dan sering memperdaya.

Mak dan Ain telah selamat sampai di Malaysia pada 17Januari 2010, jam 8.20pm.Alhamdulillah ya Allah, Engkau lorongkan kami pada jalan ini, walau payah kami yakin, hikmah Mu lebih besar dari pemikiran hambaMu yang tiada daya ini.

Detik terindah buat diri, cuba sedaya mungkin untuk berbakti pada mak yang telah banyak berjasa pada hamba yang kerdil ini,namun pastinya tidak sedikit pun dapat membalas jasa mak. Maafkan anakmu yang banyak sungguh
kelemahan.

Bilik kini suram, kosong dari suara mereka, gelak tawa yang meriangkan diri ini. Lama sungguh tidak dapat merasai saat seperti itu. Alhamdulillah.

'Mak tak tahu sempat ke tidak tengok anak mak kerja jadi Dr. '

Never thought she will say that to me. 'Terima kasih ema.' Tidak layak diri ini menerima ucapan itu mak. Banyak sungguh keluh kesah anak mu ini dari kecil hingga kini.

My mother, the strongest person I have ever met and will adore forever. O Allah, do give her the strength, the faith and the light to be on Your path always.Ameen. Peliharalah mereka sebagaimana mereka memelihara diri ku dari kecil hingga kini, dan tempatkanlah mereka di sisi orang-orang yang beriman.Ameen

Now I know where I am going, my priorities.

Ain,adik kakak, may Allah guide you to be on His path, to open the road that leads you to the truth for your life here, and especially in the hereafter.

Mak,Ain, kita kuattttt.

Demi Redha Ilahi

1.5years to go, and I am not letting this go.I shall strive my hardest to be the best, not letting this to be a waste, every second every minutes , erti hidup pada memberi...

Demi mencari erti,
Erti kehambaan,
Hakikat kehidupan

:)
tenanglah wahai jiwa

'Tiap-tiap diri (sudah tetap) akan merasai mati, kemudian kamu akan dikembalikan kepada Kami (untuk menerima balasan). ' (Al-Ankabut:57)

Comments

Popular posts from this blog

Pena telah diangkat dan dakwat telah kering

Being alone

2 weeks back to memory lane