Jaulah ke Leicester

Alhamdulillah,Rabu sudah dan hari ini saya belajar banyak benda dari Amalina dan Dayana, adik-adikku tersayang, termasuk juga ahli usrah rabu, walau sedikit bilangan kita tapi yang penting semangat! apa yang penting??? kerjasama.hehe

Tafsir dimulakan dengan Surah Fatir:5-8, mohon pergi buka al-quran dan baca maksudnya. Berita mengenai MUSUH NYATA manusia. Maha Pengasih nya Allah itu,dah maklumkan awal-awal pada hamba-hambaNya mengenai makhluk-makhluk yang ingin membinasakan diri kita. Termasuklah semua kelemahan dan senjata untuk memerangi mereka. Tetapi mengapa kita masih 'jahil'/ignorant? Mari sahabat, kita kaji balik al-quran, persiapkan diri kita selengkapnya moga tak terperangkap dalam jerat syaitan!

Next pasal perayaan yang disambut hasil ikut-ikutan,untuk kupasan yang saya kira amat cantik untuk dibaca boleh klik di sini http://saifulislam.com/?p=6923

Dan akhirnya benda yang amat pentinggggg

PEngurusan masa, saya akhir-akhir ini mempunyai masalah mengurus masa sebab?banyak masa lapang. Betul kata Hassan Al-Banna. MASA LAPANG MEMBUNUH PEMUDA.

Amalina telah berkongsi benda yang amat menarik sekali,walaupun saya kira ramai antara kita sedia maklum namun manusia mudah lupa,jadi mari sama-sama ingatkan.

Jadi saya amat bersemangat untuk buat benda ni,moga istiqamah.ameen. Amat perlu untuk mengurus masa dengan baik agar tidak terbunuh! Siapa ada nasihat dan ilmu bermanfaat macam mana nak uruskn masa dengan baik,mari-mari kongsi,jangan kedekut ilmu :)

Majdina juga kongsikan untuk manfaatkan teknologi canggih yang ada ie hp ke then masukkan hal-hal yang perlu dalam calendar ke,memo ke etc. Betul kan? Membazir je beli mahal-mahal tapi tak dimanfaatkan sebaiknya. (ni yang nak buat beli blackberry)

Finally, menulis ini dengan harapan dapat menyedarkan diri yang separa sedar ini, maghrib masuk awal,gelap pun awal. mata pun nak tido awal.adehhhh. ya Allah kuatkan kami, tetapkan kami pada jalanMu, moga kami bersungguh-sungguh sentiasa.ameen.

Web iluvislam pula xberfungsi jadi hari ini saya memontengkan diri dari menerbitkan artikel secara terpaksa relanya.

Napa la tak sentuh-sentuh lagi tajuk di atas?? huhu

InsyaAllah minggu ini akan berjaulah ke Leicester bersama Shafini, adikku yang baru sampai yang telah merindui sahabat baiknya maka die ajak g ziarah kembar :) walau akak xkenal korang tapi amat excited untuk bertemu semua! And definitely amat tak sabar untuk bertemu dengan Rushdina!!! my dear sis nun jauh di sana. InsyaAllah, akan ke rumah k.ina,zaujah UZAR juga. Moga dapat mengutip permata ilmu yang berguna semasa pemusafiran saya. Doakan ye. Moga kami lebih dekat padaNya.

Hikmah Kembara,
Mendidik diri erti kehambaan,
Hakikat kehidupan

insyaAllah

til then

jaga diri jaga iman

assalamualaikum


Comments

Popular posts from this blog

me amazing roommate

Pena telah diangkat dan dakwat telah kering

Sederhana itu kunci kebahagiaan