Jangan terlalu gembira,jalan di depan masih tiada kepastian

Alhamdulillah, ucapan tahniah buat semua graduan walau apa jua bidang yang anda kuasai,tahniah! tahniah kerana telah berjaya melangkah ke alam baru yang akan lebih dalam jurang dan penuh duri berliku. Namun pastinya,anda akan berjaya menempuhinya kerana Dia tidak akan menduga hambaNYA melainkan sesuai dengan kesanggupan mereka. Moga Allah sentiasa menemani sahabat semua dalam setiap langkah.Ameen.

Walau diri rasa sedikit sedih untuk melepaskan namun jangan gusar, Allah ada menjaganya, ya Allah hanya dari Mu segala kekuatan dan pertolongan. Pastinya ada pengajaran untuk diri ini terutamanya akan melangkah ke tahun ke-empat tahun hadapan,insyaAllah.

Lagu ini untuk kalian


Sebiru Hari Ini
Album : Sepotong Episode
Munsyid : Edcoustic
http://liriknasyid.com


Sebiru hari ini, birunya bagai langit terang benderang
Sebiru hati kita, bersama di sini

Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

reff:
Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan terpisah
Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini


Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

intro

reff 2x

Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

P/s: tadi E kata nak ikut Ain datang jumpa ema, ya Allah, jika benar, it would be the greatest gift. E tak sihat :| mak pun. Adik pula diduga ujian peperiksaan. ya Allah,peliharalah mereka,permudahkan urusan mereka.ameen. Moga diberi yang terbaik kepada kami.ameen.

Keyakinan pada diri membuatkan orang sekeliling yakin pada anda walau anda tidak sehebat mana. Kadar tambahan kepada kita, hambaNYA, keyakinan bahawa Sang Pencipta takkan menzalimi hamba-hambaNya walau sedikitpun, walhal jari terkena duri,Allah akan menghitungnya jika kita bersabar dan redha. Maka, sepatutnya, mukmin sejati berketrampilan tinggi, yakni yakin dengan diri,izzah pada Islam dan kebenaran yang di bawa serta berani berdepan apa jua rintangan mendatang. Walau diri ini amat lemah, namun Dia ada menguatkan, yang penting sentiasa sedar hakikat kehambaan! hakikat kehidupan.

(Saya,Lailatulema Abbas ingin lebih yakin pada diri kerana yakin padaNya dan kekuasaan Yang Maha Agung. :) kenapa kena ckp mcm ni,most of people mesti kata saya ada prob dengan confident.adeh,every consultants,SHOs,F1s,nurses smua la,any1 else want to be on the same boat??tlg la bg feedback. i do agree,when the nervousness get to me, saya akan macam kelam kabut. huhu. mcm sailormoon, demi kuasa bintang dan bulan.... huhu.zaman kanak2 yg penuh kejahilan.)

Comments

Popular posts from this blog

Pena telah diangkat dan dakwat telah kering

Being alone

2 weeks back to memory lane