Rahsia

Sedikit tertekan hari ini kerana rasa dilayan seperti kanak-kanak.

Namun seperti kata Zaffan, mereka tidak ingin untuk saya risau. Ibu dan bapa takkan pernah mengaggap anak mereka cukup dewasa untuk menghadapi dunia yang penuh dugaan,kekejaman dan cabaran ini. Tetapi, si anak akan sentiasa merasa bahawa mereka sudah cukup pandai untuk keluar ke dunia yang penuh tipu daya itu.

Oleh kerana percanggahan pendapat ini, different horizontal view(huhu,ada ke?) menyebabkan pasti ada hati yang terluka. Berlapang dada,bersangka baik terhadap ibu dan bapa yang telah banyak berkorban, menjaga sejak dari lahir hingga ke saat ini. Tiada ibu dan bapa yang ingin melihat anaknya bersedih.

Maka, korbankanlah ego seorang anak itu.jika rasa lebih tahu dan bersedia berdepan dengan dunia,ber SABAR lah. tunggulah saat yang sesuai, berikan masa kepada ibu dan bapa menyedari bahawa anaknya bukan lagi seorang anak-anak kecil. Pengorbanan mereka memberikan mereka hak kepada kita.

Time is the essence of everything, i do believe that strongly, insyaAllah. One day, may His blessings surround our family til the hereafter.

Ya Allah,Engkau peliharalah ibu,E dan adikku.Sesungguhnya Engkaulah Maha Melindungi.

ps:nak tulis pasal 'berubah' dalam next post. tp sedikit sibuk,mungkin end up buat weekend shj. huhu, obs and gynae medan perjuangan terkini! cekal dan tabah, ikhlas dan istiqamah.ameen.doakan!

Comments

  1. ema terus kuat mengejar cita-cita kamu yea....doktor muslimah solehah!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pena telah diangkat dan dakwat telah kering

Being alone

2 weeks back to memory lane